יש חיים לחיידקים

הכירו את פוסטביוטיקס– הדור החדש של הפרוביוטיקה

רובנו יודעים מה זה פרוביוטיקה, שאלו החיידקים הידידותיים המאכלסים את המעיים שלנו.

כשאנו מדברים על המעיים כאתר המטרה של הפרוביוטיקה, אנו מתכוונים לפלורת החיידקים שבמעי המכונה מיקרוביום. מיקרוביום הוא ההגדרה לטריליוני המיקרואורגניזמים החיים בגופנו. אלו כוללים חיידקים, וירוסים, שמרים, פטריות ואורגניזמים זעירים אחרים. רוב החיידקים הללו חיים במעיים וליתר דיוק במעי הגס. לפחות 2 ק"ג ממשקל גופנו הם חיידקים. במספרים ההערכה היא בין 40 –ל- 100 טריליוני חיידקים.

מחקרים רבים של פרוביוטיקה קידמו את הבנתנו על תרומת המיקרוביום של המעי לבריאות האדם. החיידקים הפרוביוטיים מקדמים את בריאות המעיים על ידי שמירה ושיקום תפקוד תאי האפיתל, שמירה על החיסוניות, ועיכוב ההתפתחות של חיידקים פתוגניים מחוללי מחלות.

רוב החיידקים במיקרוביום אינם מזיקים, אבל יש גם כמה חיידקים די רעים הנקראים פתוגנים – מחוללי מחלות. הפתוגנים יכולים לפלס את דרכם לתוך המעיים ובמקרים מסוימים, להוביל להפרעות עיכול, אנרגיה נמוכה, מערכת חיסון פגיעה ואפילו עלייה במשקל. החיידקים הפרוביוטיים מייצרים חומרים כימיים המונעים התפתחותם של החיידקים הרעים. חומרים פעילים אלו נקראים פוסטביוטיקה.

החיידקים הפרוביוטים יכולים להבטיח שהמיקרוביום פועל על הצד הטוב ביותר. כאשר המיקרוביום בריא, הוא ממלא תפקיד מכריע בייצור ויטמינים, עוזר לגוף לעכל מזון ותרופות, מונע חדירת חיידקים רעים למחזור הדם, תומך בבריאות הנפשית שלנו, ואפילו עוזר להגיע למשקל גוף בריא וזו בעצם הסיבה שאנחנו רוצים לצרוך פרוביוטיקה.

רובינו כנראה מעולם לא שמענו על פוסטביוטיקה, אבל הפוסטביוטיקה שהיא כאמור החומרים הפעילים שמייצרים חיידקי הפרוביוטיקה, עשויה להיות אחד מתוספי התזונה המרגשים והמפתיעים ביותר המשפיעים על בריאותנו בכל יום.

פוסטביוטיקה אפשר להגדיר כדור הבא של הפרוביוטיקה. לא מדובר בחיידקים החיים אלא בחומר הפעיל, האנטיביוטיקה הטבעית שהחיידקים הטובים מייצרים כדי למנוע מהחיידקים הרעים לצמוח.

בשוק תוספי התזונה, מספר הולך וגדל של מוצרים מסחריים המכילים פרוביוטיקה. במוצרים אלה, ללא קשר אם זה מזון, תוסף מזון, מזון רפואי או תרופה, המיקרואורגניזמים הפרוביוטיים צריכים להיות נוכחים במספר מספיק עד סוף חיי המדף. בנוסף לאחר צריכתם כדי להשפיע, עליהם לעבור את מחסום הקיבה, להתגבר על חומציות הקיבה ולהשפיע במעי, תוך שמירה על תכונות פונקציונליות הנדרשות כדי להשיג את ההשפעה המועילה המוצעת.

לעומת הפרוביוטיקה, התוצרים הנקראים פוסטביוטיקה הם מולקולות יציבות שהגוף מכיר ויודע לעבד ולהשתמש בהן למטרות שמירה על בריאותנו ומהווים קיצור דרך – במקום לצרוך חיידקים ולקוות שיפרישו חומרים פוסטביוטיים, אנו צורכים ישירות את הפוסטביוטיקה.

הנה גרף פשוט המצביע על כך שלאחר שבוע אחד מהייצור, רוב החיידקים הפרוביוטיים מתים. אז אמנם על האריזה רשימת חיידקים וכמות המיליארדים מהם , אך מה שלא מספרים לנו שהחיידקים הללו מתים ולכן לא זה הפתרון לחיזוק מערכת החיסון.

וכאן היתרון הטכנולוגי הגדול של הפוסטביוטיקה .

גרם אחד של פוסטביוטיקה מכיל מיצוי חומרים פעילים מעד 7.5 טריליוני חיידקים פרוביוטיים. בהשוואה לגרם אחד של פרוביוטיקה  המכיל ביליונים בודדים של חיידקים מתים. טריליון הוא 1,000 ביליון כלומר 7,500 ביליון לגרם לעומת 5,10 או אף 25 ביליון בתוספים הפרוביוטיים כלומר עד פי 300 יותר חומר פעיל בפוסטביוטיקס פלוס בהשוואה לתוספי פרוביוטיקה.

פוסטביוטיקס הן כמוסות המכילות מיצוי מטריליוני חיידקים. כל כמוסה של פוסטביוטיקס מקבילה לכ- 200 כמוסות לפחות של תכשיר פרוביוטי מצוי. יש כאן מ ה פ כ ה,

זהו עדכון טכנולוגי מרשים, המציע פתרון מתקדם יותר מתכשירי הפרוביוטיקה הקיימים.

במינון יומי אנו מחזקים את מערכת החיסון ומפחיתים את הסיכוי להידבק ולחלות.

אלו היו 500 מילים על פוסטביוטיקה – הדור הבא של הפרוביוטיקה.

דילוג לתוכן