למה צריך פוסטביוטיקה?

רובינו כנראה מעולם לא שמענו על פוסטביוטיקה, אבל הפוסטביוטיקה עשויה להיות אחד מתוספי התזונה המרגשים והמפתיעים ביותר המשפיעים על בריאותנו בכל יום.

פוסטביוטיקה אפשר להגדיר כדור הבא של הפרוביוטיקה. לא מדובר בחיידקים החיים אלא בחומר הפעיל, האנטיביוטיקה הטבעית שהחיידקים הטובים מייצרים כדי למנוע מהחיידקים הרעים לצמוח.

פוסטביוטיקה  היא למעשה התרכובות המהוות את הסיבה לצריכת פרוביוטיקה.

איך פוסטביוטיקה מסייע?

אז רובנו יודעים על פרוביוטיקה, שאלו החיידקים הידידותיים המאכלסים את המעיים שלנו. ורובנו יודעים על פרוביוטיקה כי סיפרו לנו שכדאי לנו לאכול יוגורט כי הוא מכיל פרוביוטיקה.

ממליצים לנו לקחת כמוסות פרוביוטיות ואנחנו צריכים לבדוק כמה מיליארד חיידקים יש בתוסף, אולי 25 מיליארד  או 50 או 100 מיליארד חיידקים ואומרים לנו להסתכל על סוגי הפרוביוטיקה האלה כי לכול חיידק השפעה על מערכת אחרת בגוף. אז הכול נהדר, אבל מה שרובנו לא יודעים הוא שהרוב המכריע של הפרוביוטיקה שאנחנו בולעים בכלל לא מצליחה לעבור את מחסום הקיבה, לא מגיעה למעי שהוא אתר המטרה ולכן כמעט ואין לה שום השפעה…

בשוק תוספי התזונה, מספר הולך וגדל של מוצרים מסחריים המכילים פרוביוטיקה. במוצרים אלה, ללא קשר אם זה מזון, תוסף מזון, מזון רפואי או תרופה, המיקרואורגניזמים הפרוביוטיים צריכים להיות נוכחים במספר מספיק עד סוף חיי המדף. בנוסף לאחר צריכתם כדי להשפיע עליהם לעבור את מחסום הקיבה, להתגבר על חומציות הקיבה ולהשפיע במעי, תוך שמירה על תכונות פונקציונליות הנדרשות כדי להשיג את ההשפעה המועילה המוצעת.

בגרף המצורף תוכלו לראות כי לאחר 8 שבועות מהייצור החיידקים הפרוביוטיים מתים.

למה צריך פוסטביוטיקה?

ויאביליות – חיות – הספירה של חיידקים פרוביוטיים יורדת דרמטית ומאבדת יעילותה בתוך זמן קצר מהייצור במעבדה ולמעשה בתוך כשבוע מגיעה לאפס.

הפרוביוטיקה שכן מגיעה חיה או פעילה נמצאת בעיקר במוצרי יוגורט שונים והיא ברובה לא עוברת את מחסום החומציות של הקיבה ונהרסת. לשבריר שכן מצליח להיוותר בר חיים ולהגיע למעי עקב הכמות הקטנה אין השפעה דרמטית כך שלא זה הפתרון להגברת החיסוניות.

דילוג לתוכן